Kierunek - Sukces! Projekt zwiększenia szans edukacyjnych i społecznych uczniów ze szkoły wiejsko-miejskiej
Projekt„Kierunek - Sukces! Projekt zwiększenia szans edukacyjnych i społecznych uczniów ze szkoły wiejsko-miejskiej”został zrealizowany w okresie 01 sierpnia 2009 - 31 lipca 2011 przez Szkołę Podstawową nr 1 im. Janusza Korczaka w Sobótce.
Wsparciem objęto grupę 100 uczniów szkoły miejsko-wiejskiej. Ogólnym celem projektu było w okresie dwóch lat zwiększenie szans edukacyjnych uczniów ze specyficznymi trudnościami w rozwoju ze Szkoły Podstawowej w Sobótce. Realizacja projektu poprzez osiągnięcie celu ogólnego służyła zmniejszeniu dysproporcji oraz podniesieniu jakości pracy szkoły.
CELE SZCZEGÓŁOWE:
- zwiększenie dostępności zajęć pozalekcyjnych i pozaszkolnych dla uczniów (w tym z obszarów wiejskich)
- rozwój kompetencji kluczowych, ze szczególnym uwzględnieniem ICT, nauk matematycznych, przyrodniczych oraz muzyki
- rozwój kompetencji społecznych - ułatwienie nawiązywania kontaktów interpersonalnych
- wyrównywanie dysproporcji edukacyjnych w trakcie procesu kształcenia
- wczesna terapia zaburzeń rozwojowych
- profilaktyka zaburzeń w zachowaniu
- nauka wyrażania uczuć w sposób akceptowany społecznie
- wzmacnianie mocnych stron ucznia (budowanie poczucia własnej wartości, nauka akceptacji i tolerancji)
- usprawnienie i integracja funkcji słuchowych i ruchowych u dzieci dyslektycznych
- rozwijanie zdolności obserwacyjnych, naśladowczych i kształtowanie wyobraźni przestrzennej
- wdrażanie do posługiwania się ICT w procesie uczenia się, w tym poznawanie technik komputerowych ułatwiających zdobywanie informacji, kontakt z innymi oraz sprawne funkcjonowanie w społeczeństwie informacyjnym
Cele szczegółowe zrealizowano w ramach: zajęć specjalistycznych - indywidualnej pomocy pedagogicznej; dodatkowych zajęć pozalekcyjnych (wspomagających zaj. specjalistyczne); zajęć pozaszkolnych z uwzględnieniem ICT (e-learning).
DZIAŁANIA:
- terapia pedagogiczna pod kątem trudności szkolnych
- zajęcia pod kątem zakłóceń w rozwoju psycho-społecznym
- zajęcia wspomagające rozwój społeczno-emocjonalny
- zajęcia muzyczno-ruchowe
Dzięki wsparciu ze środków Unii Europejskiej przeprowadzono:
- 300 godzin zajęć terapeutycznych
- 180 godzin zajęć pod kątem zakłóceń w rozwoju psycho-społecznym
- 180 godzin zajęć wspomagających rozwój społeczno-emocjonalny
- 120 godzin zajęć muzyczno-ruchowych
W wyniku realizacji projektu:
- 16 dzieci uczestniczyło w terapii pedagogicznej
- 70 uczniów objęto dodatkowymi zajęciami pozalekcyjnymi
- 14 uczniów brało udział w nauczaniu na odległość poprzez platformę e-learningową
Na realizację projektu szkoła pozyskała kwotę: 321 287,00 zł
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Akcja | Osoba | Data |
---|---|---|
Dodanie dokumentu: | Ewa Krekota | 31-03-2010 13:53 |
Osoba, która wytworzyła informację lub odpowiada za treść informacji: | Ewa Krekota | 31-03-2010 |
Ostatnia aktualizacja: | Ewa Krekota | 10-01-2013 09:31 |